A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a Fogmanó Korlátolt felelősségű társaság a www.fogmano.hu webáruház üzemeltetője (a továbbiakban: Eladó) és a kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő jogi vagy természetes személy (a továbbiakban: Vevő) jogait és kötelezettségeit tartalmazza, illetve az webáruház használatának feltételeit az alábbiak szerint:
Üzemeltető cég adatai:
Cégnév: Fogmanó Kft.
Eladó székhelye: 1115 Budapest, Sárbogárdi út 10. Fsz. 3. ajtó
Mintabolt címe: nem elérhető
Cégjegyzékszám: 01-09-419123
Adószám: 11024491-2-43
Ügyvezető: Ivanics Dorina
Elérhetőségek:
telefon: +36 20 922 6628
e-mail.: fogmanoshop@gmail.com
1. Általános tudnivalók
Az általános szerződési feltételek elfogadása:
A regisztráció, illetve vásárlás során a Vevő, ha a webáruház szolgáltatásait igénybe kívánja venni, akkor köteles elfogadni a jelen ÁSZF feltételeit. Az ÁSZF feltételeinek elfogadása esetén az ÁSZF szerinti szerződés jön létre az Eladó és Vevő között. Amennyiben a Vevő nem fogadja el az ÁSZF feltételeit vagy nem ért egyet az abban foglaltakkal, akkor nem regisztrálhat és nem küldhet megrendelést sem az Eladó részére.
Amikor a Vevő megrendelést küld a webáruház felületén és az Eladó a megrendelést e-mailben megerősíti és visszaigazolja, akkor adásvételi szerződés jön létre a Vevő és az Eladó (együttesen a Felek) között.
A Vevő elfogadja, hogy az ily módon kötött szerződés magyar nyelven, írásban megkötöttnek minősül és magyarországi jogszabályok irányadóak. A Felek által megkötött szerződésre a jelen ÁSZF rendelkezései vonatkoznak.
A termék lényeges tulajdonságai: A termék lényeges tulajdonságait a felhasználók megtekinthetik a termékek bemutató oldalain az Eladó viszonteladóinál, ideiglenes kiállítótermeiben és expók során a cég hivatalos standjainál is megtekinthetőek.
Vásárlási feltételek: A regisztrációt és a rendelést az Eladónak bármikor jogában áll visszautasítani. A webáruház nem köthet szerződést kiskorúakkal. A megrendelő a kereskedelmi feltételek elfogadásával nyilatkozik arról, hogy nagykorú. Amennyiben a megrendelés megerősítését visszaigazoló e-mail a vásárlóhoz 2 munkanapon belül nem érkezik meg, akkor a vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól, nem köteles a megrendelt terméket megvenni. A webáruházunk elsősorban végfelhasználóknak (egészségügyben dolgozóknak készült) készült, Amennyiben viszonteladóként szeretne terméket tőlünk megrendelni, kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot.
A mintaboltunkban a személyes átvételt megjelölő rendeléseket 10 munkanapig tartjuk fent. Amennyiben nem történik meg a tranzakció, töröljük a rendelését.
A webáruházunkan nincs minimális rendelési érték.
A webáruházban árusított termékhez kapcsolódó feltüntetett árak bruttóban értendőek, azaz 27% általános forgalmi adót (ÁFA) tartalmaznak.
Amennyiben a vásárolni kívánt termék a megrendelés ideje alatt készletünkből elfogy, akkor visszaigazolásban a termék nem szerepel. A készletről elfogyott termék vásárlástól a továbbiakban a Vevő mentesül, az Eladótól tájékoztatást kaphat a termék újbóli elérhetőségének várható idejéről, ez alól kivételt képeznek a kifutó termékek.
2. A termékek megrendelésének menete
A webáruházon történő vásárláshoz a Vevőnek regisztrálnia szükséges valós adatai megadásával.
A Vevő felelős belépési adatainak titokban tartásáért, semmilyen esetben sem adja meg másnak a hozzáférését, köteles az Eladónak jelenteni, ha az adataival harmadik fél visszaélt. Az Eladó nem fogja megkeresni a belépési adataival kapcsolatban, amennyiben ilyen megkeresést tapasztal, kérjük hagyja figyelmen kívül, ne válaszoljon rá. Elfelejtett jelszó esetén a honlapon új jelszó kérhető a regisztrált e-mail címre.
A Vevő felelős a regisztrált adatainak frissítéséért, megrendelés elküldését megelőzően minden egyes alkalommal győződjön meg az adatai pontosságáról.
A regisztráció lépései:
1. Első mező ( Log in/ Register) kitöltése:
- e-mail cím( e-mail address)
- jelszó megadása ( password)
A személyes fiókóm oldalon az alábbi menük találhatóak
- Vezérlőpult
- Rendelések
- Letöltések
- Címek
- Fiókadatok
- Wishlist
- Logout
2. Személyes adatok megadása :
A Vevő a személyes adatait a Fiókadatok menüben adhatja meg:
- Vezetéknév
- Keresztnév
- Megjelenítendő név (display name)
- e-mial cím
- Belépő kód megváltoztatása
Címek menüben (Addresses):
- Számlázási cím megadása almenüben:
- Vezetéknév
- Keresztnév
- Cég neve( nem kötelező)
- Cég adószáma
- Ország
- Irányítószán
- Város
- Közterület neve
- Megye
- Telefonszám
- e-mail cím
- Szállítási cím megadása almenüben
- Vezetéknév
- Keresztnév
- Cég neve( nem kötelező)
- Cég adószáma
- Ország
- Irányítószán
- Város
- Közterület neve
- Megye
- Telefonszám
- e-mail cím
A termék kiválasztása, a kívánság lista és kosár használata:
A webáruházban megtalálható termékeket kiválasztva (rákattintva) a Vevő megtekintheti a termék részletesebb ismertetőjét, az adott terméket kívánság listára (add to wish list) vagy kosárba helyezheti.
Ha egy termék elnyerte tetszését, de még nem szeretné megvásárolni, akkor a szívecske szimbólumra kattintva a kívánság listára helyezheti a terméket. A kívánság lista az ön gépének azonosítására alkalmas cookie automatikus elhelyezésével lehetséges, amennyiben ez nem teljesül a kívánság lista kezelése nem lehetséges.
Vásárlási szándéka esetén a megvásárolni kívánt terméket a „Kosárba” gomb megnyomásával egy virtuális kosárba helyezi. A kosárban lévő termékek törléséig vagy a termék megvásárlásáig ott maradnak.
A Kosár gombjára viszi kurzorát, akkor a kosár tartalmának megtekintése vagy megtalálja a vásárlás során kosárba helyezett termékeket, valamint a számla végösszegét és a szállítási költséget. Itt leellenőrizheti rendelésének helyességét, különös tekintettel az árakra és a mennyiségekre, melyeket igény szerint módosíthat, javíthat is. A kosár automatikusan kiszámítja a rendelés végösszegét.
Kupon kedvezmény felvitele: Amennyiben valamilyen kupon felhasználásra jogosult, úgy a kosárban lévő Kupon kód feltöltő mezőben tudja megadni kuponkódját.
A megrendelés elküldése: Ha megfelelőnek tartja a kosárban elhelyezett termékeket és a megrendelt termékek mennyiségét, leellenőrizte a végösszeget, s amennyiben úgy döntött, hogy meg szeretné vásárolni őket, akkor egyszerűen kattintson a „Fizetés” gombra ( Proceed to checkout).
Megrendelés véglegesítése a Pénztárban ( Checkout): Ha a Vevő a saját fiók, címek menü alatt korábban már megadta a számlázási adatait, akkor a rendszer automatikusan kitölti a számlázási adatait, amennyiben nem tette meg előzetesen, akkor most kitöltheti. A számlázási adatokat minden esetben kérjük duplán ellenőrizze.
További információt és megjegyzést tehet a rendeléssel kapcsolatban a további információk mezőben, ennek kitöltése nem kötelező. ( Edit)
A következő lépésben válassza ki az Önnek megfelelő szállítási módot (futárszolgálat vagy személyes átvétel), valamint fizetési módot (készpénzes utánvét, fizetés a helyszínen bankkártyával pos terminálon, azonnali utalás). Ha egyetért a megrendelés tartalmával, akkor a megrendelés elküldéséhez kattintson a „Megrendelés” gombra (place order).
Árak:
Áraink a rendelés időpontjában érvényes bruttó listaárak, amelyeket a webáruházban a termékek mellett találnak. Az árak bruttó árak, az ÁFÁ-t tartalmazzák, azonban ezek az árak nem tartalmazzák a szállítási költséget. A szállítási költség a pénztár folyamat során a megrendelés véglegesítése előtt, valamint a Vásárlási feltételek között is megtalálható.
Ha internetes áruházban valamely áru mellett hibás ár jelenik meg, pl. ha általában kapható és általánosan ismert termékről van szó, és ez az ár különbözik a megszokott ártól, vagy pedig ha rendszerhiba folytán „0 Ft-os“ ár jelenik meg az áru mellett, az eladó nem köteles a hibásan feltüntetett áron leszállítani az árut, de felkínálhatja a Vevőnek az áru rendes áron történő kézbesítését. Amennyiben a webáruházban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése, illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.
A rendelések feldolgozása:
A rendelések feldolgozás kezdetének visszaigazolása azonnal e-mailben megtörténik.
A megrendelés visszaigazolása:
Minden rendelésről e-mailes visszajelzést küldünk. Ez azt jelenti, hogy a rendelés feladását követően egy automatikus e-mailt kap a rendelés beérkezéséről és (később) egyet a várható szállítási időpontról.
3. A megrendelés teljesítésével, a szállítás díjával és fizetés módjával kapcsolatos információk:
Szállítás:
A megrendelt termékek kézbesítése a GLS futárszolgálattal történik. A szállítás időpontjáról lehetősége van egyeztetni a GLS által kiküldött visszaigazoló e-mailben található kódokkal.
Magyarországi címre a megadott feltételekkel tudunk vagy nemzetközi szállítás esetén eltérő szállítási költséggel és kiszállítási idővel.
Kiszállítási idő: Az összes raktáron lévő termékünknél 2 munkanapon belül a futárszolgálatnak átadjuk, a futárszolgálat terheltségétől függően változik a kiszállítási idő, amiért felelőséget az Eladó sajnos nem tud vállalni.
A raktáron nem található termékek beszerzése átlagosan 2-40 hét!
Kiszállítás díja: Magyarország területén körülbelül bruttó 1500 Ft, ez az ár túlsúlyos csomagoknál és a futárszolgálat szolgáltatási jegyzéke alapján eltérhet, egyéni egyeztetés szükséges a Vevővel. A kiszállítást futárszolgálat biztosítja, ezért az kiszállítási díjat az Eladó nem tudja garantálni.
Megrendelt termék átvétele és a teljesítés igazolása: A Vevő köteles a kiszállítás/átvétel időpontjában a szállítási kiszerelést tételesen ellenőrizni és hiánytalan mennyiségi teljesítés esetén az átvételi elismervényt aláírni. Ezt követően mennyiségre vonatkozó reklamációkat az Eladó nem fogad el.
A szállítástól elállás:
Ha a webáruház a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott áru nem áll rendelkezésére, illetve a megrendelt szolgáltatást nem áll módjában nyújtani, köteles erről a Vevőt tájékoztatni.
A Megrendelés módosítása, törlése: A 2001. évi CVIII. törvény értelmében a megrendelés leadásakor a vásárló felé azonnal értesítést küld az eladó webáruház szoftvere a rendelés felvételének tényéről. Ez az értesítés nem minősül az eladó és a vásárló között létrejött szerződésnek! Csupán jelzi a vás árlónak, hogy rendelési igényét rendszerünk regisztrálta és továbbította az eladó illetékes munkatársa felé. Amennyiben a vásárlóhoz ez 48 órán belül nem érkezik meg, akkor a vásárló ajánlattételi kötöttségei megszűnnek.
Az eladó a rendelés teljesítésének megkezdéséig megadja a lehetőséget a vásárlónak rendelése visszavonására elektronikus úton. A rendelés teljesítésének megkezdésekor a vásárló e-mailben és/vagy telefonon értesítést kap a teljesítés várható időtartamáról, és a teljesítés megkezdésének tényéről, ezután már csak személyesen vagy a „Kapcsolat” menüpont alatt található elérhetőségek valamelyikén keresztül van lehetőség rendelésének visszavonására. A megrendelés utólagos módosítására csak írásos formában e-mailben kerülhet sor.
Téves teljesítés (Túlfizetés): Ha a Vevő a rendelt áru ellenértékénél többet fizet az Eladónak (akár többféle fizetési módokon is), akkor a kialakult túlfizetés értékét Eladó visszautalja a Vevő által megadott számlaszámra.
4. A vásárlástól való egyoldalú elállás, garanciális kérdések és panaszkezelés
A megrendelt termékek visszaküldése: 28 napon belüli elállási jog érvényesítése esetén a terméket eredeti állapotában és csomagolásában, hiánytalan mennyiségi, minőségi állapotában vesszük vissza. Ha a Vevő a terméket rendelés előtt személyesen megtekintette vagy személyesen megvásárolta, akkor az elállási jogával nem élhet!
A vásárlástól számított 28 napon belül a bontatlan és sérülésmentes csomagolású termék vételárát levásárolhatja nálunk.
Elállási jog: A Vevő a szerződéstől 28 napon belül indokolás nélkül elállhat. A megrendelő az elállás jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor az árut átvette. Az értékesítő köteles a megrendelő által kifizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb az elállást követő 14 napon belül visszatéríteni. A Vevő viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket. Az elállási jogot webáruházunkban nemcsak a magán, hanem a jogi személyek is érvényesíthetik.
Az elállás joga nem a termék 28 napos ingyenes használatát biztosítja, hanem a termék kipróbálásának a lehetőségét. Amennyiben az Eladó úgy ítéli meg, hogy a termék használata során veszített az értékéből, azért a Vevő felelősséggel tartozik. Az Eladó igényelheti a nem rendeltetésszerű használatából eredő kár megtérítését. Ha az elállási jog alapján visszaszállított áru nincs kifogástalan, újra eladható állapotban, akkor a megrendelő kártérítésre kötelezett, amennyiben az áru állapotának romlását, tönkremenését, vagy visszaadásának másmilyen ellehetetlenülését szándékosan vagy hanyagságból idézte elő.
Garancia (jótállás): Az Eladó termékeire vonatkozóan a Polgári törvénykönyv és a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján jótállási kötelezettség terheli, amely azt jelenti, hogy a jótállás időtartama alatt a felelősség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba a termék nem rendeltetésszerű használatára vezethető vissza.
A jótállási idő a tényleges teljesítéssel, tehát a terméknek a Vevő részére történő átadásával, vagy ha az üzembe helyezést a Szolgáltató vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napja. Tartós fogyasztási cikknek minősülnek az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet mellékletében felsorolt termékek, melyekre a jogszabály egy éves kötelező jótállási időtartalmat ír elő. A rendelet (tárgyi) hatálya csakis az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik.
Nem tartozik jótállás alá a hiba a vásárlás után a helytelen telepítésnek, rendeltetésellenes használatnak, idegen beavatkozásnak, szakszerűtlen kezelésnek, nem megfelelő kiegészítők, kellékek, adathordozók vagy szoftver alkalmazásának, helytelen tárolásnak, elemi kárnak, vagy egyéb külső tényezőnek, mint például szennyeződés, folyadéknak, áramingadozásnak tulajdonítható okokból keletkezett.
Figyelem! Amennyiben a vásárolt termék magyar nyelvű kezelési útmutatója kötelező karbantartást ír elő, ennek be nem tartása garancia megvonásával jár.
Ha a Vevő a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, az Eladó köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és az Vevő által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a Vevő érdekeit kímélve kell elvégezni. Az Eladónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.
Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
A kijavítást vagy kicserélést – a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.
Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt az Vevő a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.
A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek az Eladót terhelik.
Az Eladó jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Az Vevőt azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen.
Kellékszavatosság: A Vevő az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. A Vevő az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek.
A Vevő – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vevő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna.
A Vevő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni az Eladóval. A Vevő közvetlenül az Eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Vevő igazolja, hogy a terméket az Eladótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával).
Az Eladó csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha bizonyítja, hogy a termék hibája a Vevő részére történő átadást követően keletkezett.
A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már az Vevő köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Termékszavatosság: A termék hibája esetén a Vevő– választása szerint – kellékszavatossági jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a Vevő a gyártóval szemben érvényesítheti.
Termékszavatossági igényként a Vevő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén az Vevőnek kell bizonyítania.
Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét a Vevő a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A Vevő a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a forgalmazóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.
A Vevő termékszavatossági igényét a termék gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja.
(A Ptk. értelmében gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója.)
A gyártó, forgalmazó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető, illetve a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A gyártónak, forgalmazónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Jótállási vagy szavatossági igény bejelentésének módja:
- Elektronikus úton bejelentés: A vásárló e-mailben bejelentheti jótállási vagy szavatossági igényét a Eladónál. A panaszt az Eladó azonnal kivizsgálja, és szükség szerint orvosolja, amennyiben a panasz jellege ezt megengedi.
Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek: A Vevő a termékkel vagy az Eladó tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:
E-mail: fogmanoshop@gmail.com
Telefonon: a +36 20 922 6628 (8.00-17.00 között, normál díjszabású)
Bejegyzés a vásárlók könyvébe: A vásárlók könyve az Eladó telephelyén elérhető. Az ide írott bejegyzésekre az Eladó 8 napon belül írásban válaszol.
A fogyasztó szóban vagy írásban közölheti a vállalkozással a termékkel vagy a szolgáltatást nyújtó munkavállalókkal szembeni panaszát.
Az Eladó az írásbeli panaszt a beérkezést követően harminc napon belül köteles megvizsgálni és érdemben megválaszolni.
A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.
Amennyiben az Eladó és a Vevő között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a vevő számára:
Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál: Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes járási hivatalok látják el, ezek listája itt található: http://jarasinfo.gov.hu/
Békéltető testületek: A Vevő eljárást kezdeményezhet a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testületnél, illetve fordulhat az Eladó székhelye szerint (Pest megye) illetékes szakmai kamara mellett működő Békéltető Testülethez. Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje. Az Vevő lakóhelye (tartózkodási helye) alapján az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségeit a II.sz. mellékletben találja.
Bírósági eljárás: Vevő jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 1952. évi III. törvény rendelkezései szerint.
Magyarországon a Budapesti Békéltető Testület (BBT) jogosult eljárni az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekhez kapcsolódó határon átnyúló fogyasztó és kereskedő közötti jogvitákban.
Záró rendelkezések
A webüzletben található információk jóhiszeműen kerültek felhelyezésre, azonban azok kizárólag tájékoztató célt szolgálnak, az információk pontosságáért, teljességéért Szolgáltató nem vállal felelősséget.
Az Eladó bármely ajánlata csak a készlet erejéig érvényes. Az Eladó szabadon megváltoztathat bármilyen árat vagy határidőt, amelyet a Vevő nem köteles elfogadni, a vásárlástól elállhat.
A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel
- Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”),
- az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény,
- a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet,
- az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet,
- a fogyasztó és a vállalkozás között szerződés részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet, valamint
- a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény rendelkezéseire.
Melléklet
A területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:
- Baranya Megyei Békéltető Testület (Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.; Telefonszámok: +36-72-507-154, +36-20-283-3422 ; e-mail: info@baranyabekeltetes.hu)
- Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület (Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.; Telefonszám: +36-76-501-525, +36-76-501-523; e-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu; Honlap: www.bacsbekeltetes.hu )
- Békés Megyei Békéltető Testület (Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.; Telefonszám: +36-66-324-976; Fax: 06-66-324-976; e-mail: bekeltetes@bmkik.hu )
- Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület (Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.; Telefonszám:+36-46-501-091; +36-46-501-870; e-mail: bekeltetes@bokik.hu; Honlap: www.bekeltetes.borsodmegye.hu )
- Budapesti Békéltető Testület (BBT) ( Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.; Telefonszám: +36-1-488-2131; e-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu Honlap: www.bekeltet.bkik.hu )
- Csongrád Megyei Békéltető Testület ( Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.; Telefonszám: +36-62-554-250/118;; e-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu)
- Fejér Megyei Békéltető Testület ( Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.; Telefonszám:+36-22-510-310;; e-mail: bekeltetes@fmkik.hu )
- Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület (Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.; Telefonszám: +36-96-520-217; e-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu )
- Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület (Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.; Telefonszám: +36-52-500-710;; e-mail: bekelteto@hbkik.hu )
- Heves Megyei Békéltető Testület (Cím: 3300 Eger, Hadnagy utca 6.; Telefonszám: +36-36-416-660/105 mellék; e-mail: bekeltetes@hkik.hu😉
- Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület (Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 303-304.; Telefonszám: +36-20-373-2570; e-mail: bekeltetotestulet@iparkamaraszolnok.hu )
- Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület (Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.; Telefonszám: 06-34-513-010;; e-mail: bekeltetes@kemkik.hu )
- Nógrád Megyei Békéltető Testület (Cím: 3100 Salgótarján, Mártírok útja 4.; Telefonszám: +36-32-520-860; Fax: +36-32-520-862; e-mail: nkik@nkik.hu )
- Pest Megyei Békéltető Testület ( Cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25.; Telefonszám: +36-1-792-7881; e-mail: pmbekelteto@pmkik.hu)
- Somogy Megyei Békéltető Testület (Cím: 7400 Kaposvár, Anna u.6.; Telefonszám: +36-82-501-026; e-mail: skik@skik.hu )
- Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület (Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.; Telefonszám: +36-42-311-544; e-mail: bekelteto@szabkam.hu )
- Tolna Megyei Békéltető Testület (Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.; Telefonszám: +36-74-411-661; e-mail: kamara@tmkik.hu )
- Vas Megyei Békéltető Testület (Cím: 9700 Szombathely, Rákoczi Ferenc utca 23.; Telefonszám: +36-94-312-356; e-mail: vmkik@vmkik.hu)
- Veszprém Megyei Békéltető Testület ( Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1..; Telefonszám: +36-88-412-150;; e-mail: bekelteto@bekeltetesveszprem.hu )
- Zala Megyei Békéltető Testület (Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24.; Telefonszám: +36-92-550-513;; e-mail: zmbekelteto@zmkik.hu )